יום רביעי, 20 בינואר 2021

אכילת אגוזי מלך או נטילת שמן אגוזים במהלך הארוחות או אחריהן לסייע בוויסות מטבוליזם בריא של כולסטרול ובהגנה מפני מחלות לב וכלי דם

אכילת אגוזי מלך או נטילת שמן אגוזים במהלך הארוחות או אחריהן יכולה לסייע בוויסות מטבוליזם בריא של כולסטרול ובהגנה מפני מחלות לב וכלי דם.


חדשות טבעיות: אכילת קומץ אגוזי מלך או נטילת כמה אונקיות של שמן אגוזים במהלך הארוחות או אחריהן יכולה לסייע בוויסות מטבוליזם בריא של כולסטרול ובהגנה מפני מחלות לב וכלי דם. אלה ממצאים של מחקר חדש שנערך ע"י חוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה (Pennsylvania State University), שמצאו כי מרכיב השמן באגוזי מלך יעיל במיוחד לקידום בריאות טובה בכלי הדם.


בניסוי קטן, מבוקר אקראי, שכלל 15 משתתפים עם רמות גבוהות של כולסטרול בדם, פרופסור פני קריס-אתרטון ועמיתיה ניהלו אחד מארבעה טיפולים מבוססי אגוזים להשוואת תוצאות. טיפולים אלו כללו 85 גרם אגוזי מלך שלמים, כשלושה גרם קליפות אגוזים, 34 גרם אגוזי קלופים, או 51 גרם שמן אגוזים.


החוקרים העריכו את התגובות הביוכימיות והפיזיולוגיות של כל משתתף שנטל אחד מהטיפולים גם לפני מתן, ושוב לאחר 30 דקות, שעה, שעתיים, ארבע שעות ושש שעות לאחר מתן הטיפול. 

הממצאים, שפורסמו ברשת בכתב העת Journal of Nutrition לפני פרסום המהדורה המודפסת של כתב העת, ממחישים כי לא רק אגוזי מלך ושמן אגוזים מסייעים לקידום תחבורה בריאה ומטבוליזם של כולסטרול בגוף, אלא שהם גם מגבירים את הרמות של ליפופרוטאין בצפיפות גבוהה, או מה שמכונה: כולסטרול "טוב".


המחקר הראה שהשמן שנמצא באגוזים יכול לשמור על תפקוד כלי הדם לאחר הארוחה, דבר חשוב מאוד בהתחשב בכך שלעתים קרובות נפגעת שלמות כלי הדם אצל אנשים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אומרת קלייר ברימן, סטודנטית לתואר שני במדעי התזונה ב- Pennsylvania State University

שמן האגוזים היה טוב במיוחד בשימור תפקודם של תאי האנדותל, הממלאים תפקיד חשוב בבריאות הלב וכלי הדם.


מחקרים שונים אחרים מצאו גם כי אכילת אגוזי מלך מסייעת להורדת לחץ דם גבוה ולהפחתת הסיכון הכללי למחלות לב כליליות לגברים ולנשים כאחד. ומכיוון שהוכח כי אגוזי מלך מכילים אחד מהמערכים המגוונים ביותר של חומרים מזינים נוגדי חמצון של כל אגוז ידוע, הם יכולים גם להוות תרופה מונעת יעילה למניעת סרטן.


אגוזי מלך מדורגים מעל בוטנים, שקדים, אגוזי פקאן, פיסטוקים ואגוזים אחרים, טוען ד"ר ג'ו וינסון, דוקטורט, שערך ניתוח עוד בשנת 2011 שהוצג בפגישה הלאומית ה -241 של האגודה האמריקאית לכימיה ( ACS). קומץ אגוזי מלך מכיל כמעט כפול נוגדי חמצון מכמות שווה ערך מכל אגוז אחר שנצרך בדרך כלל.


אגוזי מלך, כמו גם אגוזים רבים אחרים, הם מקור נהדר גם לחומצות שומן אומגה 3 מועילות. אגוזים מכילים בדרך כלל רמות גבוהות של חומצת האמינו ארגינין l-arginine, חומר חומצות אמינו שהוכח כי הוא משפר את תפקוד כלי הדם ומקדם הרחבת כלי הדם, על פי בית הספר לרפואה בהרווארד.


Sunday, May 26, 2013 by: Jonathan Benson, staff writer

אין תגובות:

פרסום תגובה